onsdag 5 mars 2014

Merkonom


Japp, såklart kan jag det!
Jag bytte ju från PG till Handels dels för att jag inte ville gå gymnasiet och dels för att jag funderat på Handels tidigare. Och jag kan säga att jag inte har ångrat det en sekund hittills!

Merkonom-linjen är enligt mig ganska lätt, man kan få uppfattningen av att man bara räknar och skriver men så är det inte! I alla fall inte i ettan, jag tycker det är på en lätt nivå. Sedan väljer man ju inrikting (kundbetjäning / ekonomiförvaltning) i tvåan.
Vi gör det mesta på dator eller i grupparbeten, och saker vi gör är t.ex lär oss dataprogram (IT), lär oss fakturera, bokföra, betjäna kunder, hur ett företag fungerar osv. Sen har vi ju KEX-ämnen också, alltså vanliga ämnen som matte, finska, modersmål osv.

Såhär kan en vecka se ut i Handels (klicka på bilden för att få den större)
Kan inte säga så mycket mer eftersom jag inte ens har gått ett år, men jag trivs bra hittills! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

S Pink Premium Pointer