torsdag 11 april 2013

De bästa sakerna i livet är inte saker. De är människor.

Okej, nu tänker ja skriv ett inlägg om hu ja tycker. Och jag vill helst int ha hundra hatkommentarer och en massa skit, tack.
Någon blev arg på mig och sa att jag inte kunde stå för att jag är lessare på ask.fm när jag skrev att jag hellre skulle kalla mig kristen istället för leastadian. Till den personen och alla andra vill jag säga att jag kan visst stå för det, jag kan bara inte stå för allt de tycker ibland osv. Men jag tror på Gud och jag skäms inte en sekund, jag menar Gud är god så vad är det att skämmas för? Och så är jag trött på alla som dömer alla lessare för något som en lessare har gjort t.ex. Vi är enskilda människor med samma tro, okej? Vi är inte samma människor för det! Och det finns olika "sorters" leastadianer, det finns de lite strängare och de som lever helt normalt. Så snälla döm inte en människa bara för vad hon/han tror på. Och jag kan säga att jag är leastadian/kristen och stolt!


9 kommentarer:

  1. Jag sku it sej de som att det det finns olika sorters leastadianer utan att alla leastadianer e leastadianer men har olika regler :)

    SvaraRadera
  2. Sjukt bra skrivet :)

    SvaraRadera
  3. Väldit sant! stay cool ;)

    SvaraRadera
  4. Super Vikki, rikti bra skrivet! :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Tkr du ha skriva rikti braa text jär. :) Man blir ju bara så sjukt arg när folk tror att di kan släng in vilken kommentar somhelst och hursomhelst. Jag tycker man kan tänk efter fyri man skriver sånt man int ens har en liten aning om och som sårar ader.
    Som du skrev så har lessare samma tro men he har ju ABSOLUT INT na ti göra med en persons egenskaper , liv&fritid. All mänskona har olika intresse o regler osv. Har man en frågestund ele skriver ut siin åsikter på t.ex. blogg,nämns nästan allti na om lessare. I Finland har vi religionsfrihet ele? Så ska lessare allti måst sta för vilken tro man har å föklar vfr man tror som man tror osv.? He finns tuki mänskona som allti vill sej na dumt å e ut fö ti sår andra. He e rent av löjligt. Lessare är ju int na speciell mänskona fast man tror på Gud, men he verkar fler i samhälli tro att man har nå värsta psykfeil typ. En lessar kan göra likadant som all andra om han/hon vill.
    Och jag som skreiv dehär vil kom fram till att sköt ditt eget liv så lever du längre !!

    SvaraRadera

S Pink Premium Pointer